Saturday 27 March 2010

ЩАСТИЕ!!

         
         Да, да. Щастие! Моето щастие. Вашето щастие. Щастието през вековете и епохите. Постоянно и неусетно изменящо своя облик, подобно на  хората.
         Няма да започна хронологично. Няма да започна и с нещо конкретно. Това съм аз, нелогично логичен, стремящ се към съзнаването на заобикалящия ме свят.
         Една мисъл се е закотвила в съзнанието ми и не иска да излезе от него, докато не намери разумната си форма. И ето го, идва въпросът-отговорът ми, примитивното заглавие на статията – „Щастие”. И питанката – по-щастливи ли сме сега, отколкото преди хиляда години или преди дори три хиляди години? Хората-животните, мислещи се за възвишеното творение на още по-противоречивото виждане, съдържащо се в думите „Бог”, „Аллах”…. Whatever.
         Някои веднага ще отсекат бързо-бързо, всекидневно и простичко – „Да”. Други ще се замислят и отново ще отвърнат с „Да”. Трети няма да знаят или ще кажат, че това не може да се прецени с точността, която им е необходима (има и философи).

         Кажете ми – „По-щастливи ли са хората сега, отколкото преди хиляда или дори три хиляди години?!?”

2 comments:

  1. Щастието не се изменя с времето. То подобно на любовта е нещото, към което всеки един от нас стремглаво тича, но рядко достига за продължителен период от време. Не е важно коя е настоящата година, нито на каква възраст сме-когато сме щастливи, всички сме равни!
    Защото да бъдеш щастлив означава да си СВОБОДЕН!

    ReplyDelete
  2. бе,мани го-измисля си думичи..

    ReplyDelete